![]() 카테고리
이글루 파인더
Twitter
라이프로그
![]() DT 3 : 더 빨리, 더 높이, 더 힘차게 ![]() 예술가처럼 자아를 확장하는 법 ![]() 모마 하이라이트 ![]() 공예와 문화 - 2001.겨울 ![]() 이것이 현대적 미술 ![]() DT. 2 ![]() 크레이지 아트, 메이드 ... ![]() 디자인과 범죄 그리고 그... ![]() D.T. 1 ![]() 디자인 텍스트 02 ![]() 디자인 텍스트 01 최근 등록된 덧글
https://blog.naver.co..
by Mikka_L at 03/19 目利き에서 파생된 것이.. by Mikka_L at 03/10 https://www.artforum... by Mikka_L at 03/01 https://www.artforum... by Mikka_L at 03/01 https://www.moma.org.. by Mikka_L at 03/01 https://www.artforum... by Mikka_L at 03/01 https://www.artforum... by Mikka_L at 03/01 구리와 구리 광산은 칠레.. by Mikka_L at 02/25 삭제된 분에게: 이름 표기.. by Mikka_L at 02/21 제가 감사합니다. ^o^ by Mikka_L at 01/21 덕분에 에이미 실먼의 인.. by dpk at 01/18 앗 수정했습니다. 수요일.. by Mikka_L at 12/28 수업 요일이 블로그와 .. by Rumi at 12/28 사태 파악도 못하고 유의.. by Mikka_L at 12/02 결론은... 그냥 망했음... by Mikka_L at 12/02 감사합니다! 화이팅! 입니다! by Mikka_L at 11/25 병행해보고자 생각하고 .. by Mikka_L at 06/03 줌zoom 활용 진행은 안.. by 꿈돌이 at 06/02 줌 강의 병행으로 결정됐.. by Mikka_L at 05/03 오프라인 강의만 진행 되.. by Nas at 05/03 최근 등록된 트랙백
[메모] 무제
by 임근준(이정우) | leftov.. {DT3: 더 빨리, 더 높이.. by noomik ..... by 770 [임근준의 20·21세기 미술.. by Sarah lee 배순훈 미술관장 by 한지니, Contemporary .. 포토로그
이전블로그
2023년 12월
2023년 03월 2023년 02월 2023년 01월 2022년 12월 2022년 11월 2022년 10월 2022년 09월 2022년 08월 2022년 07월 2022년 06월 2022년 05월 2022년 04월 2022년 03월 2022년 02월 2022년 01월 2021년 12월 2021년 11월 2021년 10월 2021년 09월 2021년 08월 2021년 07월 2021년 06월 2021년 05월 2021년 04월 2021년 03월 2021년 02월 2021년 01월 2020년 12월 2020년 11월 2020년 10월 2020년 09월 2020년 08월 2020년 07월 2020년 06월 2020년 05월 2020년 04월 2020년 03월 2020년 02월 2020년 01월 2019년 12월 2019년 11월 2019년 10월 2019년 09월 2019년 08월 2019년 07월 2019년 06월 2019년 05월 2019년 04월 2019년 03월 2019년 02월 2019년 01월 2018년 12월 2018년 11월 2018년 10월 2018년 09월 2018년 08월 2018년 07월 2018년 06월 2018년 05월 2018년 04월 2018년 03월 2018년 02월 2018년 01월 2017년 12월 2017년 11월 2017년 10월 2017년 09월 2017년 08월 2017년 07월 2017년 06월 2017년 05월 2017년 04월 2017년 03월 2017년 02월 2017년 01월 2016년 12월 2016년 11월 2016년 10월 2016년 09월 2016년 08월 2016년 07월 2016년 06월 2016년 05월 2016년 04월 2016년 03월 2016년 02월 2016년 01월 2015년 12월 2015년 11월 2015년 10월 2015년 09월 2015년 08월 2015년 07월 2015년 06월 2015년 05월 2015년 04월 2015년 03월 2015년 02월 2015년 01월 2014년 12월 2014년 11월 2014년 09월 2014년 08월 2014년 07월 2014년 06월 2014년 05월 2014년 04월 2014년 03월 2014년 02월 2014년 01월 2013년 12월 2013년 11월 2013년 10월 2013년 09월 2013년 08월 2013년 07월 2013년 06월 2013년 05월 2013년 04월 2013년 03월 2013년 02월 2013년 01월 2012년 12월 2012년 11월 2012년 10월 2012년 09월 2012년 08월 2012년 07월 2012년 06월 2012년 05월 2012년 04월 2012년 03월 2012년 02월 2012년 01월 2011년 12월 2011년 11월 2011년 10월 2011년 09월 2011년 08월 2011년 07월 2011년 06월 2011년 05월 2011년 04월 2011년 03월 2011년 02월 2011년 01월 2010년 12월 2010년 11월 2010년 10월 2010년 09월 2010년 08월 2010년 07월 2010년 06월 2010년 05월 2010년 04월 2010년 03월 2010년 02월 2010년 01월 2009년 12월 2009년 11월 2009년 10월 2009년 09월 2009년 08월 2009년 07월 2009년 06월 2009년 05월 2009년 04월 2009년 03월 2009년 02월 2009년 01월 2008년 12월 2008년 11월 2008년 10월 2008년 09월 2008년 08월 2008년 07월 2008년 06월 2008년 05월 2008년 04월 2008년 03월 2008년 02월 2008년 01월 2007년 12월 2007년 11월 2007년 10월 2007년 09월 2007년 08월 2007년 07월 2007년 06월 2007년 05월 2007년 04월 2007년 03월 2007년 02월 2007년 01월 2006년 12월 2006년 11월 2006년 10월 2006년 09월 2006년 08월 2006년 07월 2006년 06월 2006년 05월 2006년 04월 2006년 03월 2006년 02월 2006년 01월 2005년 12월 2005년 11월 2005년 10월 2005년 09월 2005년 08월 2005년 07월 2005년 06월 2005년 05월 2005년 04월 2005년 03월 2005년 02월 2005년 01월 2004년 12월 2004년 11월 2004년 10월 2004년 09월 2004년 08월 2004년 07월 2004년 06월 2004년 05월 2004년 04월 2004년 03월 2004년 02월 2004년 01월 2003년 08월 2002년 04월 2001년 01월 2000년 11월 2000년 10월 2000년 01월 1998년 09월 1997년 09월 |
2008년 01월 25일
![]() Lim Geun-jun, trans. Iris Moon, [Off Kilter: Notes from a Study of Contemporary Korean Artists], Seoul: Specter Press, 2007 Copyright © Lim Geun-jun, 2007 Translated from Korean by Iris Moon Proofreading and copy-editing by JK and Min Choi Coordinated by Jae Seok Kim Designed by Sulki & Min Choi Published by Specter Press, Yongin www.specterpress.com The publication of this book has been made possible by the support of the Arts Council Korea Printed and bound in Korea by AP Korea isbn 978-89-93061-00-0 20,000 KRW _ Preface The present volume is an ‘extract’ of a more extensive work, originally written and published in Korean as Crazy Art, Made in Korea, in the winter of 2006. The Korean publication featured the entirety of the twenty-one encounters I had made as part of my personal investigation into contemporary Korean artists: Chung Suejin, MeeNa Park, Kim Doojin, Nakhee Sung, Lee Dongi, Yoon-Young Park, Yoo Seung-ho, Choi Jeong-hwa, Lee Sookyung, Jo Seub, Park Chankyung, Koh Seung-wook, Sora Kim & Gimhongsok, Lee Bul, Osang Gwon, Sulki & Min, Hyungkoo Lee, Kim Sanggil, Choi Byoungil, Sasa [44], and Jackson Hong. This English version will start off with six of those encounters. Please think of this work as an informal greeting. Although contemporary art in the Republic of Korea (like that of other countries) is mostly trash, every now and then one comes across something captivating. For a country with a post-colonial experience, the history of modern art in Korea is relatively expansive and its art movements are quite diverse. Despite this, however, an artistic contemporaneity had not yet really emerged: not, at least, until the mid-1990s. As an art lover, I became fascinated by the unfolding of the new visual/non-visual contemporaneity. By researching the major contemporary artists of the moment, I wanted, as both an art writer and artist who writes, to document and give proof that such a contemporaneity existed in Korea, despite the continuous threat of disappearing into an art that must bow to ‘white taste’ and turn into a hopelessly tacky ‘Third World art’. The first question I asked was simple: ‘What kind of contemporary art is currently being made in Korea?’ Asking the question was easy; preparing the answer was a long and arduous journey. Before beginning my investigation in January 2004, I set down a number of general rules. First: to choose one artist (or a collaborative team) every month and explore their processes and work. Second: to choose artists who could be set within the (global) artistic ‘timeline’, and who successfully asked and operated within questions relevant to contemporary art. Third: to create an archive of all the available materials on the artists. Fourth: to compose my writing as if I were telling a story to you, in person. Fifth: to pursue the shared paths that arose in each story, in order to weave them together into a larger narrative – a narrative about the art of our time. Some of the artists I met presented a world resembling an asphyxiating jungle, while others’ felt like a desert where everything collapsed from heat exhaustion. One felt like an electronics factory where the machinery continually repeated and revolved, while another struck me like a haunted house at an amusement park. While all of the journeys were fun and engaging, none of them followed exactly the same itinerary. Nor did they allow my role any consistency. I would enter some of these artistic worlds as an anthropologist, while others would compel me to engage with all the riotous passions of a very biased art lover. Still other moments would have me adopt the stance of a suspicious investigative reporter. Sensitive readers will be able to discern a stinging level of engagement at various moments in the narratives. However, the stories in my investigative journey of Korean contemporary art should not force your brain to recoil in pain. I only hope you enjoy each text as a pleasurable mental exercise. So you should just sit back and relax like King Shahryar in The Thousand and One Nights and all this book should do is take the role of Scheherazade weaving her tales every night – but just for six nights. And that should be it. As a reinvented criticism to fit today’s postmedium condition, my criticism is no different than a collection of tales that, by exploring an interdependent relationship with artist and work as subject matter, hopes for an independent life. ![]() _ Off Kilter_Table_of_Contents_Preface.pdf *스펙터 프레스, 아이리스 문, JK, 김재석님, 그리고 도와주신 여러분께 심심한 감사 말씀을 드립니다. 고맙습니다. **구매 안내: [국민은행 임근준 023502-04-003086]으로 입금하시고 이-메일(crazyseoul@gmail.com)로 주소를 알려주시면 우편으로 부쳐 드립니다. 스펙터 프레스에서 책정한 도서의 가격은 20,000원입니다. 해외 등의 특수한 주소가 아니라면 배송료는 따로 받지 않습니다. (해외 주소지의 추가 운송료에 관해선 사전에 이-메일로 문의해주십시오.) www.specterpress.com에서도 구매 가능합니다. ***To order copies, please contact me via email: crazyseoul@gmail.com
|